Artykuł sponsorowany

Powodzenie marki w dużym stopniu zależy od jej rozpoznawalności – w końcu im więcej osób zna Twoją markę, tym więcej konsumentów jest ona w stanie zdobyć. Jak jednak znacząco zwiększyć rozpoznawalność? Dowiedz się, co możesz zrobić, aby Twoja marka odniosła sukces. 

Aby mieć pewność, że Twoja marka odniesie sukces, warto w pierwszej kolejności zadbać o jej rozpoznawalność. W końcu szanse na pozyskanie konsumentów są znacznie mniejsze, jeśli mało osób w ogóle kojarzy Twoją markę, a tym bardziej się z nią identyfikuje. Jak jednak zwiększyć rozpoznawalność marki? Dowiedz się, jak możesz zrobić to naprawdę skutecznie.

Podstawa budowania marki, czyli sprawny branding

Nie można mówić o markach oraz o zwiększaniu rozpoznawalności tej konkretnej bez dobrego brandingu. Jest to absolutna podstawa, jeśli chodzi o pracę z marką lub marką osobistą. Czym jednak jest owy branding? Dla niewtajemniczonych jest to, według definicji, działanie zarówno wizerunkowe, jak i marketingowe, które ma na celu kształtowanie marki w świadomości nabywców. Są to także wszelkie działania służące wzbudzeniu wśród nabywców skojarzeń marki z danym produktem oraz łatwiejszą identyfikację produktu wśród konkurencji. Branding jest więc zarówno tworzeniem strategii działania, jak i całym procesem kreatywnym powstawania marki – od kolorystyki i fontów, przez claim i slogany, aż po jeden z ważniejszych elementów, czyli logo Poznań jest miejscem, gdzie znajdziesz wielu profesjonalistów, którzy zaopiekują się kreacją Twojego brandu. 

Branding pomaga także w jaśniejszym określeniu grupy docelowej Twojej marki, co jest kluczowe w późniejszym zwiększaniu jej rozpoznawalności. Działania brandingowe pozwalają bowiem na wyróżnienie osobowości marki, a także wykreowanie „typowego” odbiory. Ten „typowy” odbiorca, to reprezentant całej grupy potencjalnych konsumentów, których Twoja marka może zainteresować – to właśnie do niego będziesz komunikować w celu zwiększenia świadomości i rozpoznawalności brandu.

Wybierz odpowiedni kanał komunikacji

Jeśli masz już jasno skonkretyzowaną grupę docelową, to zapewne zauważyłeś, że Twoi odbiorcy komunikują się w określony sposób oraz za pomocą określonych kanałów komunikacji. Jest to bardzo istotne, ponieważ to właśnie tym określonym sposobem i tymi określonymi kanałami również Ty musisz komunikować, aby do nich dotrzeć, a co za tym idzie, zwiększyć rozpoznawalność marki.

Przykładowo, jeśli Twoją grupą docelową są kobiety w wieku 20-30 lat, mieszkające w dużym mieście i pracujące w środowisko korporacyjnym, a Twoja marka jest typowo lifestylowa, to idealnym kanałem będzie dla Ciebie Instagram. Jeśli zaś chcesz dotrzeć do konkretnej grupy nastolatków, wykorzystaj do tego algorytm TikToka. Z kolei jeśli oferujesz bardzo konkretne usługi, na przykład masz sklep ze świeżymi warzywami i owocami lub salon fryzjerski i chcesz dotrzeć głównie do mieszkańców Twojej okolicy, to najlepszym narzędziem będą reklamy Google.

Wymieniać można by bez końca, a do każdego przypadku należy podejść indywidualnie. Wniosek jest jednak prosty – dostosuj język używany w sloganach i publikowanych treściach oraz narzędzia i kanały komunikacji do swojej grupy docelowej. Do niektórych lepiej dotrze post na Facebooku, do niektórych reklama ambientowa, do innych klasyczny baner przy ruchliwej ulicy, a jeszcze do innych programy lojalnościowe i motywacyjne. Najważniejsze jest, aby kierować swoje działania do swoich potencjalnych odbiorców. Pamiętaj, że działania wizerunkowe i marketingowe kierowane do wszystkich, są tak naprawdę kierowane do nikogo.

Zdj. główne: Patrik Michalicka/unsplash.com

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.