Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Walka o wysoką pozycję strony internetowej w Google nie jest łatwa. Nie tylko ze względu na liczbę konkurujących witryn, lecz także ogrom czynników, które należy uwzględnić. Jednym z ważnych elementów jest architektura informacji na stronie. Toczysz bitwę o dobrą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania? Zobacz więc, dlaczego dbałość o strukturę informacji odgrywa istotną rolę. 

Architektura informacji na stronie – czym jest i dlaczego jest ważna?

Architektura informacji w witrynie oznacza metodę grupowania treści, postów i adresów stron. Można ją określić jako fundament konstrukcji strony. Wskazuje ona właściwe miejsce dla danych, a także powiązania między konkretnymi podstronami, sposób przedstawiania informacji użytkownikom oraz robotom wyszukiwarek. Właściwa architektura informacji na stronie powinna upraszczać szukanie informacji na stronie, przemieszczanie się po witrynie, zrozumienie jej zawartości oraz indeksowanie strony przez roboty Google.

Jak widać, architektura informacji odgrywa ważną rolę zarówno z punktu widzenia robotów wyszukiwarek, jak i użytkowników witryn. Jeśli jest dobrze zaprojektowana, kolejne osoby chętniej korzystają z portalu i zwiększa się ruch. Ponadto umożliwia szybsze poznanie zawartości witryn i ich indeksację.

Lepszy UX

UX (User Experience) to wrażenia użytkownika, które pojawiają się podczas korzystania przez niego ze strony internetowej. Roboty wyszukiwarek zaczynają zwracać uwagę na UX. Dlatego też coraz częściej witrynę optymalizuje się, uwzględniając również doświadczenia użytkowników. Dzięki dobrej architekturze informacji internauta odczuwa pozytywne emocje, nie opuszcza  niezadowolony witryny i chętnie na nią wraca. W związku z tym zwiększa się ruch, co ma dobry wpływ na pozycjonowanie. 

Szybsza indeksacja

Indeksowanie może trwać nawet kilka tygodni. Dzięki odpowiedniej architekturze informacji ten czas ulegnie skróceniu. Roboty Google szybciej i efektywniej zaindeksują strony. Będą bowiem w stanie łatwiej odnaleźć nowe witryny i zmiany, które na nich wprowadzono. 

Prostsza optymalizacja techniczna

Pozycjonowanie obejmuje między innymi optymalizację techniczną witryny. Przeprowadzenie technicznego pozycjonowania będzie prostsze, jeśli w przemyślany sposób zaplanujesz architekturę informacji na stronie. 

Brak kanibalizacji słów kluczowych

Do kanibalizacji słów kluczowych dochodzi wówczas, gdy kilka adresów podstron należących do jednej domeny walczy o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Podczas tej walki wykorzystuje te same frazy. Dzięki dobrze zaplanowanej architekturze informacji strony zapobiegniesz kanibalizacji.

Projekt architektury informacji na stronie – jak to zrobić?

Aby odpowiednio zaplanować architekturę informacji na stronie, zastanów się, na jakie frazy kluczowe Twoja witryna powinna wyświetlać się w wyszukiwarce. Przemyśl dokładnie, co oferujesz oraz jakie zapytania mogą wpisywać w wyszukiwarkę osoby, które planują zakup proponowanych przez Ciebie produktów. 

Ustalając architekturę informacji w witrynie, zastosuj poniższe wskazówki: 

  • Każdą podstronę witryny poświęć osobnej tematyce reprezentowanej przez konkretne frazy.
  • Kolejne podstrony nie powinny dotyczyć identycznej tematyki ani też uwzględniać tych samych fraz.
  • Każda z podstron musi zostać wypełniona oryginalną, zawierającą wybrane frazy kluczowe i wartościową dla odbiorcy treścią.
  • Do każdej z podstron powinna być możliwość dotarcia za pośrednictwem linków umieszczonych na pozostałych podstronach. 

Teraz już znasz pojęcie architektury informacji na stronie. Czas więc na działanie! Jeśli zamierzasz stworzyć witrynę lub już ją posiadasz, zastanów się, jak powinna wyglądać w  niej architektura informacji. Potrzebujesz podpowiedzi specjalistów dotyczącej właściwej architektury informacji lub interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie? Sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF pod adresem: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.