Jednym z najlepszych sposobów na znalezienie klientów online jest zdobycie pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Im bardziej eksponujesz swoją markę na rynku docelowym, tym bardziej prawdopodobne jest, że ludzie rozpoznają Cię jako wiodącego eksperta.
Dzięki temu obdarzą Cię zaufaniem i zdecydują się na skorzystanie z Twoich produktów lub usług. Oto kilka wypróbowanych i przetestowanych strategii budowania reputacji eksperta w swojej niszy.
Dziel się z odbiorcami swoją wiedzą i doświadczeniem w sposób, który nie wymaga od nich ponoszenia żadnych kosztów. Możesz pisać i tworzyć:
Im ważniejsze informacje opublikujesz, tym bardziej ugruntujesz swoją markę jako autorytatywne źródło w swojej dziedzinie. Zadbaj o merytoryczną jakość i językową przystępność publikowanych informacji. Dzięki temu trafisz do szerszego grona potencjalnych zainteresowanych.
Ciągłe wrzucanie postów sprzedażowych z kolejnymi ofertami i linkami do sklepu nie przyniesie Ci oczekiwanych rezultatów. Twoi odbiorcy prędzej czy później zmęczą się takimi treściami i po prostu odejdą. Lepiej dzielić się z nimi tym, co przydatne i ewentualnie w bardziej naturalny sposób wspominać o swoich usługach czy produktach. Bądź więc aktywny w social media poprzez:
Pamiętaj, że jesteś ekspertem dla swoich odbiorców, a nie dla siebie. Jeśli mają problemy, a Ty wiesz, jak je rozwiązać, podziel się tym z nimi.
Artykuły specjalistyczne w innych mediach i portalach to bardzo przydatne i skuteczne narzędzie do budowania reputacji eksperta. Pod warunkiem że zostanie odpowiednio wykorzystane. Musisz znaleźć popularne witryny z dobrym ruchem, które są skierowane do Twojej grupy docelowej. Następnie w miarę możliwości zaangażuj się w tworzenie treści dla tych właśnie witryn, dbając o to, by wszystkie artykuły były podpisywane Twoim imieniem i nazwiskiem, pseudonimem czy nazwą marki. Ważne jest jednak znalezienie swojego unikalnego stylu, by odbiorcy faktycznie chcieli czerpać wiedzę właśnie z Twoich tekstów.
Mówienie o sobie stało się ostatnio bardzo modne i nie bez powodu. Ludzie pamiętają Cię przez historie, a nie przez branding korporacyjny. Chcą poznać Ciebie jako osobę. Być może oprócz tego, że jesteś właścicielem firmy, jesteś też zagorzałym kibicem Pucharu Świata, pasjonatem wspinaczek górskich czy rodzicem. Może Ci się wydawać, że takie szczegóły Twojego życia osobistego lepiej przemilczeć, jeśli chodzi o biznes, ale tak naprawdę, jeśli uda Ci się wnieść coś osobistego do tego, o czym mówisz, od razu będziesz mógł nawiązać kontakt ze swoją publicznością. Więc śmiało! Podziel się swoją historią!
Znajdź sposoby, by wyjść do potencjalnych odbiorców poza swoją stronę czy social media. Spróbuj udzielić wywiadu na popularnym kanale YouTube, zaangażuj się w branżowe wydarzenia w swoim mieście, udzielaj odpowiedzi na pytania ze swojej dziedziny na takich portalach jak Quora. Dobrym pomysłem jest także przemawianie na targach, spotkaniach i konferencjach.
Zdj. główne: Sigmund/unsplash.com