Targi pracownicze

Artykuł sponsorowany

Targi pracownicze to miejsce, gdzie możesz zaprezentować swoją firmę i zareklamować siebie, jako pracodawcę. Żeby pozyskać nowych i wartościowych dla przedsiębiorstwa specjalistów, musisz odpowiednio przedstawić swoją ofertę potencjalnym pracownikom. Im bardziej interesująca będzie Twoja reklama, tym bardziej interesujący ludzie wezmą Twoją firmę pod uwagę. Zobacz zatem, jak zaprezentować swoją firmę na targach pracy.

Przyciągające uwagę stanowisko

Podstawą tego, by przyciągać potencjalnych pracowników jest przykucie ich uwagi. Żeby Twoja firma miała ciekawe i zachęcające stanowisko, zainwestuj w efektowny i nietypowy sposób reklamy. Namiot dmuchany z logo firmy może być najbardziej wyróżniającym się elementem na całej powierzchni obiektu, gdzie odbywają się targi. Dzięki wyjątkowemu stanowisku będziesz o krok bliżej sukcesu. Na namiocie może znajdować się nie tylko logo firmy, lecz także na przykład ciekawe, zachęcające hasło, kontakt do pracodawcy oraz zdjęcie.

Zadbaj o ciekawe materiały

Stanowisko to nie wszystko. Na nim muszą znajdować się odpowiednie materiały i ciekawe gadżety, które urozmaicą odwiedzającym pobyt przy Twoim namiocie i nakreślą obraz pracy w Twojej firmie. Dzięki gadżetom reklamowym, takim jak długopisy, kalendarze, smycze, kubki czy torby, zapadniesz w pamięć potencjalnych pracowników, a umieszczając na gadżetach numer telefonu i adres mailowy firmy, zwiększasz szanse na wpłynięcie propozycji od kandydatów. Dobra reklama ma ogromny wpływ na employer branding, czyli to, w jaki sposób Twoją firmę odbierają pracownicy. Jeśli dobrze się wykażesz, nie będziesz nadążać z odpisywaniem na maile od zachęconych osób. 

(fot. Jess Bailey, źródło: unsplash.com)

Materiały, takie jak ulotki, broszury i inne, powinny zawierać kluczowe dla pracowników informacje – godziny pracy, możliwe zarobki, możliwości, jakie daje firma i dane stanowisko, program szkoleń oraz dodatkowe benefity. Oprócz tego, co daje firma, na broszurach powinny zostać także umieszczone wymagania wobec kandydatów na poszczególne stanowiska. Wszystko powinno być przekazane w przystępnej i czytelnej formie. Unikaj zawiłych sformułowań i bardzo branżowego języka, postaraj się by materiały były zrozumiałe dla każdego.

Znajdź sposób na to, by uatrakcyjnić swoje stanowisko

Poszukaj pomysłu na to, by Twoje stanowisko szczególnie zapraszało do siebie nowych gości. Konkurs, degustacja, możliwość przetestowania czegoś, co oferuje firma – to elementy, które przyciągną ciekawe osoby do zapoznania się z Twoją ofertą. Ponadto pyszna kanapka lub ciastko lub świetna zabawa przy stoisku sprawiają, że pobyt przy nim szczególnie zapada w pamięć. Mogą to być proste rzeczy, takie jak właśnie na przykład poczęstunek, ale także bardziej efektowne rzeczy, jak możliwość pogrania w ciekawą grę lub przetestowania zestawu do VR. To z pewnością sprawi, że Twoje stanowisko będzie bardzo popularne i zapisze się we wspomnieniach potencjalnych pracowników. 

(fot. Oscar Nord, źródło: unsplash.com)

Pozyskiwanie nowych pracowników oraz dbanie o employer branding to kluczowe działania, prowadzące do sukcesu firmy. Poszerzająca się kadra pozwala na stały rozwój firmy i gwarantuje zwiększenie możliwości przedsiębiorstwa. Dzięki obecności na targach pracy możesz zwiększyć swoje szanse na rynku pracowniczym i zyskać naprawdę wartościowych dla firmy ludzi. Klucz tkwi w tym, by Twoje stanowisko było atrakcyjne i zachęcało gości do zapoznania się z ofertą. Sama oferta z kolei musi być przedstawiona w jasny i konkretny sposób, tak by osoba zabierająca materiały reklamowe do domu, nie miała problemu z ich zrozumieniem. Powodzenia!

Zdjęcie główne artykułu: fot. Martin Adams, źródło: unsplash.com

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.