Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Copywriting to znacznie więcej niż tylko i wyłącznie tworzenie tekstów. Choć oczywiście jest to rdzeń wszelkich działań, nie można zapominać o innych usługach, które równie mocno definiują skuteczny copywriting.
Czym dokładnie charakteryzuje się copywriting?
Internet bez cienia wątpliwości zrewolucjonizował sposób, w jaki funkcjonujemy na co dzień. Przykładów moglibyśmy mnożyć na pęczki, lecz dzisiaj skupimy się na sekcji e-commerce, a w szczególności na aspekcie promocji marki w sieci oraz przekonywania do korzystania z jej konkretnych usług potencjalnych klientów. Sposobów na takie działanie jest naprawdę wiele, lecz wiele z nich powiązanych jest z pewną dziedziną, która z roku na rok przyciąga do siebie coraz więcej zainteresowanych. Chodzi oczywiście o copywriting.
Ogólnie rzecz ujmując, copywriting możemy nazwać jako wszelkie działania prowadzące do tworzenia różnorodnych treści, których celem jest skłonienie klienta do podjęcia odpowiedniego działania, które jest przez nas powiązane. W tej definicji widać doskonale, że copywriting jest bardzo mocno powiązany z marketingiem i jest to naprawdę dobry krok. Teksty tworzone przez copywriterów mają w różny sposób wpływać na użytkowników, by ci podjęli konkretne działanie. Warto jednak w tym miejscu powiedzieć o dwóch kluczowych kwestiach. Po pierwsze, copywriting nie zamyka się tylko i wyłącznie do przestrzeni wirtualnej, o czym zaraz jeszcze powiemy. Po drugie zaś, nie zawsze to ludzie są celem skutecznego copywritingu – tę myśl również rozwiniemy, przyglądając się takiej kwestii, jak SEO copywriting.
Copywriting jest niebywale szeroką dziedziną, w której to możemy skupić mnóstwo różnych tworzonych treści. Oczywiście pierwszą myślą w przypadku tej odnogi będą oczywiście wszelkiego rodzaju artykuły blogowe, stawiające na merytorykę oraz jakość. To oczywiście jednak nie wszystko, choć trudno ukryć, że właśnie to było podstawą copywritingu przez wiele lat. W kontekście Internetu możemy na przykład powiedzieć o tekstach zapleczowych, a więc artykułach o niższej jakości, które mają raczej za zadanie promowanie konkretnej witryny w wyszukiwarkach i budowanie je zaufania w ich oczach.
Warto jednak pochylić się na wszelkiego rodzaju treściach reklamowych – nie bez powodu bowiem napomknęliśmy o tym, że copywriting jest bardzo mocno związany z marketingiem. Tworzenie haseł reklamowych, tekstów sprzedażowych, opisów produktów czy kategorii, a także zaopatrywanie w treści ulotek, nie mówiąc chociażby o budowanie komunikacji na portalach społecznościowych – to paleta zadań, z której bardzo często korzystają profesjonalni copywriterzy. To właśnie dlatego podczas planowania oraz wykonywania chociażby kampanii reklamowych usługi takich specjalistów są na wagę złota.
Nie każdy może jednak zdawać sobie sprawę, że copywriting to nie tylko samo tworzenie suchych tekstów. Oczywiście jest to swoisty punkt wyjścia, lecz dobry tekst nie będzie po prostu zgodny z prawdą czy napisany poprawnym językiem. Do tych bardzo istotnych czynników musimy również dodać aspekty techniczne, które kryją się pod takim hasłem, jak copywriting SEO.
Pozycjonowanie strony i usługi SEO są bardzo mocno powiązane z samym copywritingiem, a dobrej klasy specjalista musi rozumieć, na czym polega złożoność takich działań. To właśnie dlatego bardzo często możemy usłyszeć chociażby o umieszczaniu konkretnych fraz kluczowych, a także budowaniu bazy linków na zaufanych przez algorytmy wyszukiwarek stronach internetowych (link building).
Fot.: materiał prasowy Klienta.