Pozycjonowanie wiąże się z przeprowadzeniem wielu czynności, znanych także w środowisku pozycjonerów jako etapy, które mają w efekcie końcowym doprowadzić daną witrynę aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Nie jest to jednak zadanie proste, szybkie i pozbawione ryzyka. Firma Google projektując swój algorytm daje szereg różnych wymagań, których spełnienie jest jednak bardzo trudne, głównie z uwagi na to, że wszelkie realne wytyczne są utajnione. Dowiedz się zatem jak pozycjonować strony internetowe i jakich szczegółów warto dopilnować.
Pozycjonowanie według Google
Firma Google to prawdziwy gigant w zakresie wyszukiwania treści w internecie. W swoich zasobach posiada w zasadzie każdą witrynę dostępną w sieci, dając internautom możliwość znalezienia odpowiedzi na praktycznie każde możliwe pytanie. Dla potentata z Mountain View liczy się w szczególności zgodność realnej zawartości witryny z wybranymi frazami kluczowymi. Dzięki temu internauta wpisując dla przykładu frazę “jak dbać o włosy” otrzyma w pierwszych wynikach poradniki dotyczące tego właśnie zagadnienia. Podobnie jest w przypadku obrazów, które powinny być zgodne z atrybutami alt oraz treścią danej podstrony.
Parametry, które mają wpływ na widoczność Twojej witryny
Każda agencja SEO z odpowiednio dużym doświadczeniem i zespołami najlepszych specjalistów z tej branży jest w stanie spełnić praktycznie wszystkie wymagania firmy Google, lecz efektywność zależy głównie od zakresu prac. Świeże strony wymagają pełnego zakresu realizacji, podczas gdy witryny z dobrą historią w Google mogą wymagać jedynie niewielkich zmian w konkretnym zakresie.
Wśród wielu parametrów mających wpływ na widoczność witryny w Google warto wymienić między innymi szybkość działania strony, intuicyjność interfejsu, a także czytelność czcionek czy też zgodność UI oraz UX. Warto, aby wybrana strona była całkowicie dopasowana do odbiorcy i spełniać jego wszelkie wymagania. Tylko w ten sposób można zmniejszyć parametr bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń, który informuje algorytm Google o opuszczeniu przez internautę danej witryny.
Dla firmy Google liczy się spójność i przydatność
Wyszukiwarka Google to jedna z najpopularniejszych witryn na całym świecie, dlatego zdecydowanie warto znaleźć się w jej wynikach. Algorytm, mimo jego utajnienia i braku rzeczowych poradników od samej firmy Google, skutecznie ocenia całą stronę pod kątem jej przydatności i nadaje jej Page Rank, według którego ustalana jest pozycja strony pod wybraną frazą kluczową. Dla współczesnego biznesu wysoka pozycja uzyskana dzięki działaniom SEO jest podstawowym działaniem marketingowym w e-commerce.
Zdjęcie autorstwa Oleg Magni z Pexels
Zostaw komentarz