Artykuł sponsorowany
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. To znane powiedzenie nie od dziś sugeruje, że o wizerunek należy dbać. Tyczy się to nie tylko ludzi, lecz także firm. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małe, średnie czy duże przedsiębiorstwo, warto dołożyć starań, by potencjalni klienci odbierali Twoją firmę jako godnego zainteresowania kontrahenta. Tylko jak to zrobić? Podpowiadamy!
Obecnie na rynku obserwuje się coraz większe nasycenie. Chcąc przedstawić się klientom jako godna zaufania firma, warto zadbać o wizerunek nie tylko podczas spotkań, w bezpośrednich rozmowach, lecz także w przestrzeni wirtualnej. Wielu przedsiębiorców szukając firmy do współpracy, zaczyna poszukiwania właśnie od stron internetowych. Dbając o swój image w sieci, podnosisz niejako rangę firmy oraz jej wiarygodność. Estetyczna i profesjonalna witryna może okazać się kluczem do sukcesu. Zadbaj, by jej wygląd był spójny z profilem działalności, którą prowadzisz. Jeśli zajmujesz się animacjami dla najmłodszych podczas eventów, możesz zaszaleć z paletą barw i pokazać się od zabawnej strony. Jeżeli jednak prowadzisz biuro rachunkowe czy jesteś tłumaczem, warto postawić na stonowane barwy, które oddadzą charakter Twojego zajęcia. Wizerunek z pewnością ocieplą zdjęcia zespołu – jeśli zatrudniasz więc pracowników, koniecznie zadbaj o sesję biznesową, której efekty będziesz mógł przedstawić na stronie www czy w mediach społecznościowych.
Jeśli chcesz jawić się potencjalnym klientom jako firma budząca zaufanie, pokaż, że znasz się na tym, co robisz na co dzień. Dzieląc się wiedzą z szerszą publicznością, nie tylko udowodnisz swoje kompetencje, ale też dasz się poznać jako osoba. Tutaj mamy do czynienia z tzw. personal brandingiem – budowaniem swojej marki osobistej. Doskonale sprawdzają się do tego media społecznościowe. Założenie firmowego profilu na Facebooku czy Instagramie pokazać swój biznes “od kuchni”, ale i przedstawić się jako specjalista. Poszukujący konkretnych rozwiązań klienci będą mogli zobaczyć jak pracujesz, jak wyglądają realizacje Twoich projektów i przekonać się, czy odpowiadają one ich wymaganiom.
Nic nie przekonuje tak, jak wierny obraz. Nic więc dziwnego, że wiele firm posługuje się nimi, budując swój wizerunek w sieci. Profesjonalne filmy korporacyjne pozwalają dokładnie pokazać, jak wygląda codzienna praca przedsiębiorstwa. Można z powodzeniem wykorzystywać je m. in. we wspomnianych już mediach społecznościowych. To także świetne narzędzie employer brandingu, czyli przedstawienia się jako dobrego pracodawcy. Pamiętaj, by przygotowując wideo, odpowiednio się przygotować – napisać scenariusz, zaaranżować przestrzeń, w której ma się odbyć czy zaplanować wypowiedzi. Jeśli chcesz zrealizować takie nagranie, ale nie dysponujesz odpowiednim sprzętem lub programem do montowania filmów, możesz wynająć do tego profesjonalistów, którzy przygotują je dla Ciebie.
Ocieplanie wizerunku firmy to niezwykle ważny element prowadzenia działalności. Uchylając rąbka tajemnicy i ukazując kulisy swojej codziennej pracy, możesz zachęcić do skorzystania z Twoich usług bardziej niż za pomocą najstaranniej przygotowanych wizytówek czy firmowych gadżetów. Pamiętaj jednak, by nie zakłamywać obrazu i pokazywać prawdę. Ona zawsze się obroni, a w tym przypadku może też pomóc w znalezieniu nowych klientów.
Fot.: Brooke Cagle/unsplash.com