Skuteczne pozycjonowanie firmy, a proces rekrutacji – jaki ma wpływ?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie firmy w Google ma znaczenie nie tylko w kwestii sprzedaży, ale i przy innych procesach, takich jak na przykład rekrutacja nowych pracowników. Jeśli ten mechanizm nie jest dla Ciebie do końca jasny, sprawdź, dlaczego SEO pomoże Ci pozyskać większą ilość wyspecjalizowanych kandydatów na dane stanowisko.

Słowa kluczowe

Podstawowym elementem działań SEO jest dobieranie odpowiednich słów kluczowych do zawartości witryny. Umieszcza się je w różnych miejscach na stronie: w tekstach, tytułach, śródtytułach, opisach itp. Takie działania wpływają na skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google – klient po wpisaniu konkretnej frazy dostaje w odpowiedzi właśnie to, czego szukał.

Aby dowiedzieć się, które słowa kluczowe mają potencjał i na których należy się skupić, warto korzystać z profesjonalnych narzędzi, takich jak: Keyword Planner, SEMRush, Senuto czy Google Trends. Proces selekcji nie jest bowiem tak prosty, jak mogłoby się wydawać. O ile jeszcze kilka lat temu pozycja w rankingu wyszukiwarki zależała jedynie od ilości użytych słów kluczowych (można je było nawet wymieniać po przecinku), obecnie Google walczy z takimi praktykami i trzeba poświęcić na to zdecydowanie więcej czasu.

Proces rekrutacji a słowa kluczowe

Jeśli chcesz znaleźć specjalistów z danej dziedziny i nie przedzierać się przez setki CV od osób, które nie wpisują się w Twoje wymagania, wykorzystaj potencjał SEO. Oprócz zamieszczenia ogłoszeń na popularnych portalach agregujących oferty pracy stwórz specjalną zakładkę czy też sekcję na swojej stronie albo napisz post na blogu. Bardzo często kandydaci szukają ogłoszeń prosto przez wyszukiwarkę Google, używając konkretnych fraz i zwrotów, wobec czego im wyżej znajdzie się Twoje ogłoszenie, tym większa szansa, że zostanie zauważone.

Wpis dotyczący pracy powinien w dużej mierze opierać się na wyselekcjonowanych, organicznych słowach kluczowych, aby dotarł do kandydatów, którzy są odpowiedni na oferowane stanowisko. Jednocześnie jest to gwarancja, że wyszukiwarka uzna Twoje ogłoszenie za istotne dla osób poszukujących zatrudnienia. Pamiętaj więc o kilku podstawowych zasadach:

  • Używaj słów kluczowych, które ludzie faktycznie wpisują w Google, aby znaleźć konkretną ofertę,
  • Powtarzaj je na tyle często, by zostały zaindeksowane, ale jednocześnie dbaj o to, by ogłoszenie było czytelne, zrozumiałe i nie brzmiało sztucznie,
  • Dopasuj ilość słów kluczowych do długości tekstu,
  • Zawężaj treść w taki sposób, aby otrzymywać zgłoszenia od osób spełniających Twoje kryteria,
  • Używaj lokalnych słów kluczowych, czyli takich, które generują wyniki dla sprecyzowanych lokalizacji geograficznych. To dobra praktyka w przypadku, gdy szukasz pracownika z konkretnego miasta, np. z Gorzowa. Wówczas stosuj pozycjonowanie na Gorzów.

Metadane

Meta description to krótki tekst, który wyświetla się pod tytułem witryny w wyszukiwarce. Jest streszczeniem jej zawartości i zachęca do kliknięcia. Jeżeli więc rekrutujesz przez stronę firmy, używając specjalnej podstrony, zakładki czy wpisu, zadbaj o właściwy opis meta. Dzięki temu możesz zareklamować swoją ofertę i jednocześnie pokazać robotom Google, że publikujesz treści wartościowe dla użytkowników.

Jak stworzyć właściwe meta description?

  • Nie przekraczaj maksymalnej długości, która wynosi 155 znaków,
  • Umieść call to action z intencją, pasującą do zapytań potencjalnych kandydatów,
  • Użyj frazy kluczowej z treści ogłoszenia,
  • Zadbaj o to, by opis był krótki, przejrzysty i zwięzły.

Treść

Skoro SEO w 99% opiera się na treści, musisz zadbać o jej jakość. Google nagradza wysokiej jakości content wyższymi pozycjami w wyszukiwarce, dlatego tworzone przez Ciebie wpisy powinny być przyjazne dla czytelnika, spójne oraz poprawne językowo. Oto kilka porad, które pomogą Ci w lepszym pozycjonowaniu:

  • Aktualizuj wpisy dotyczące pracy – Google nie lubi porzuconych witryn, a użytkownicy zrażają się, kiedy widzą nieaktualne posty,
  • Stosuj właściwe nagłówki (H1, H2, H3),
  • Używaj adekwatnych grafik z atrybutem alt,
  • Oprócz ogłoszeń publikuj także inne teksty. Jeżeli często przeprowadzasz rekrutację, pomyśl o dodatkowych treściach, które pomogą Ci w wyższym pozycjonowaniu, np. wskazówki dla kandydatów.

Stosowanie się do zasad SEO to świetny sposób na znalezienie idealnego kandydata do pracy. Pomaga odszukać osobę o odpowiednich kwalifikacjach czy też w konkretnym miejscu na świecie (np. pozycjonowanie na Kraków). Nie zapomnij więc o tym aspekcie, gdy będziesz szukać nowego pracownika. 

Zdjęcie autorstwa Andrea Piacquadio z Pexels.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*