Jak spełnić wszelkie wymagania Google w zakresie pozycjonowania?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie wiąże się z przeprowadzeniem wielu czynności, znanych także w środowisku pozycjonerów jako etapy, które mają w efekcie końcowym doprowadzić daną witrynę aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Nie jest to jednak zadanie proste, szybkie i pozbawione ryzyka. Firma Google projektując swój algorytm daje szereg różnych wymagań, których spełnienie jest jednak bardzo trudne, głównie z uwagi na to, że wszelkie realne wytyczne są utajnione. Dowiedz się zatem jak pozycjonować strony internetowe i jakich szczegółów warto dopilnować.

Pozycjonowanie według Google

Firma Google to prawdziwy gigant w zakresie wyszukiwania treści w internecie. W swoich zasobach posiada w zasadzie każdą witrynę dostępną w sieci, dając internautom możliwość znalezienia odpowiedzi na praktycznie każde możliwe pytanie. Dla potentata z Mountain View liczy się w szczególności zgodność realnej zawartości witryny z wybranymi frazami kluczowymi. Dzięki temu internauta wpisując dla przykładu frazę “jak dbać o włosy” otrzyma w pierwszych wynikach poradniki dotyczące tego właśnie zagadnienia. Podobnie jest w przypadku obrazów, które powinny być zgodne z atrybutami alt oraz treścią danej podstrony.

Parametry, które mają wpływ na widoczność Twojej witryny

Każda agencja SEO z odpowiednio dużym doświadczeniem i zespołami najlepszych specjalistów z tej branży jest w stanie spełnić praktycznie wszystkie wymagania firmy Google, lecz efektywność zależy głównie od zakresu prac. Świeże strony wymagają pełnego zakresu realizacji, podczas gdy witryny z dobrą historią w Google mogą wymagać jedynie niewielkich zmian w konkretnym zakresie.

Wśród wielu parametrów mających wpływ na widoczność witryny w Google warto wymienić między innymi szybkość działania strony, intuicyjność interfejsu, a także czytelność czcionek czy też zgodność UI oraz UX. Warto, aby wybrana strona była całkowicie dopasowana do odbiorcy i spełniać jego wszelkie wymagania. Tylko w ten sposób można zmniejszyć parametr bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń, który informuje algorytm Google o opuszczeniu przez internautę danej witryny.

Dla firmy Google liczy się spójność i przydatność

Wyszukiwarka Google to jedna z najpopularniejszych witryn na całym świecie, dlatego zdecydowanie warto znaleźć się w jej wynikach. Algorytm, mimo jego utajnienia i braku rzeczowych poradników od samej firmy Google, skutecznie ocenia całą stronę pod kątem jej przydatności i nadaje jej Page Rank, według którego ustalana jest pozycja strony pod wybraną frazą kluczową. Dla współczesnego biznesu wysoka pozycja uzyskana dzięki działaniom SEO jest podstawowym działaniem marketingowym w e-commerce.

Zdjęcie autorstwa Oleg Magni z Pexels

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Bogdan 22.02.2022

    W zasadzie to prosty schemat, jeżeli dopasujemy się do wymagań, które stawia Google, możemy liczyć, że osiągniemy coś więcej. Nie jestem wielkim zwolennikiem Google, jednak cenię ich podejście do rzetelności, bo ewidentnie dążą do zredukowania ilości śmieciowych stron. Google i pozycjonowanie to jednak temat rzeka, kiedyś o tym czytałem kiedy zakładałem swoją stronę; od razu dałem sobie spokój. Po uzyskaniu audytu zaproponowano mi CStore pozycjonowanie i funkcjonuje to do teraz. Trzeba mieć na uwadze, że konkurencja zjada zęby na pozycjonowaniu, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wsparcie agencji, inaczej mamy marne szanse na powodzenie.