Jak lokalnie reklamować biznes?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Marketing internetowy to zbiór wielu narzędzi, dzięki którym można tworzyć zróżnicowane reklamy przeznaczone na dowolne kanały komunikacyjne. Sporą zaletą jest łatwość targetowania treści, dzięki czemu tego typu metody będą idealne do promowania lokalnych biznesów.

Promowanie lokalnego biznesu – marketing tradycyjny a marketing online

Jakie podejście będzie najlepsze w przypadku promowania lokalnego biznesu? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy przede wszystkim zapoznać się z podstawowymi różnicami pomiędzy marketingiem tradycyjnym i internetowym. Pierwszy termin obejmuje media takie jak telewizja, radio oraz prasa, a także ulotki czy billboardy. E-marketing opiera się z kolei na działaniu w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach internetowych oraz wykorzystaniu narzędzi do reklamy online.

W kontekście lokalnego biznesu istotne są przede wszystkim możliwości dostosowania obszaru, w którym będzie dostępny przekaz reklamowy. O ile w telewizji czy radiu to dość trudne, billboardy oraz ulotki służą z definicji do promocji biznesu w konkretnym miejscu. Choć mogłoby się wydawać, że w internecie ciężko jest trafić do konkretnego odbiorcy, w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Techniki takie jak pozycjonowanie lokalne czy funkcje narzędzi reklamowych pozwalają na dość precyzyjne targetowanie. W efekcie oba podejścia mogą być wykorzystane w promowaniu miejscowego biznesu – warto jednak zwrócić uwagę na unikatowe możliwości oferowane przez internet.

Jak reklamować lokalny biznes w internecie?

Wiele strategii marketingu online rozpoczyna się od wyboru słów kluczowych powiązanych z daną kampanią. Mogą one zawierać konkretną informację o lokalizacji – dzięki temu przekaz będzie trafiać do osób zainteresowanych usługami lub produktami w danym miejscu. Aby zadbać o pełną skuteczność, dobrym pomysłem będzie także zapoznanie się z dostępnymi metodami reklamy.

Google Ads

Kreator kampanii Google Ads to jedna z wielu opcji oferujących spore możliwości dla lokalnych biznesów. Za pomocą narzędzia użytkownicy zaprojektują kampanię reklamową skierowaną do konkretnego odbiorcy. Sprecyzują nie tylko wiek, płeć, język czy urządzenia, z jakich korzysta potencjalny klient, lecz także obszaru, na którym będzie wyświetlana reklama.

Facebook Ads

Korzystanie z kampanii reklamowych Facebook Ads zapewnia możliwości podobne do tych oferowanych przez system Google Ads. Podstawową różnicą jest sposób dotarcia do klienta – w tym przypadku komunikat trafi do osób korzystających z Facebooka oraz Instagrama. Tak samo jak w Google Ads, można określić konkretną lokalizację prezentowania reklamy. Dodatkowo istnieje możliwość targetowania reklam do osób, które aktualnie przebywają w okolicy lokalizacji firmy.

Wizytówka Google Maps

Poszukiwanie konkretnego usługodawcy czy sklepu z konkretnymi produktami odbywa się nie tylko z użyciem wyszukiwarki Google, lecz także usługi nawigacyjnej Google Maps. Wizytówka firmy pozwoli umieścić placówkę na mapie, dzięki czemu internauci będą mogli znaleźć ją w znacznie łatwiejszy sposób. Ważnym elementem są także opinie, które pozwolą przyszłym klientom ocenić, czy warto skorzystać z usług, czy produktów danego przedsiębiorstwa.

Fot.: Caio/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*