Amazon Ads – czyli skuteczna metoda na promocję swojej oferty

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Amazon, gigant w branży e-commerce, znalazł nie tylko wielu oddanych konsumentów, lecz także sprzedawców. Ogromny wybór asortymentu wiąże się jednak z równie ogromną konkurencją. Przedstawiamy skuteczny sposób na reklamowanie swojej oferty – Amazon Ads.

Amazon powstał w 1994 roku w Seattle. Jego założycielem jest Jeff Bezos. Początkowo platforma zajmowała się sprzedażą książek i miała ograniczone funkcjonalności, w których brakowało między innymi reklam. Z czasem możliwości, jak i oferta serwisu zaczęły się poszerzać. Obecnie jest to największy sklep internetowy na świecie, w którym zakupy robią klienci z każdego zakątka świata.

Sprzedawanie przez amerykańską platformę uznaje się za wygodne i elastyczne, ponieważ prowadzenie tam biznesu można rozpocząć bez wkładu wielkich środków finansowych. Popularność serwisu sprawia, że sprzedawcy są w stanie docierać ze swoimi produktami do szerokiego grona odbiorców, muszą jednak liczyć się z dużą konkurencją. Amazon postanowił pomóc przedsiębiorczym użytkownikom i z myślą o nich stworzył Amazon Ads – system reklamowy, który ma ułatwiać promowanie marki i wyróżnianie się ze swoim asortymentem.

Amazon Ads – typy reklam

Amazon Ads jest rozbudowanym systemem reklamy, który oferuje kilka możliwości zaprezentowania swoich produktów. Podstawowy podział najkorzystniejszych dla marki opcji sugeruje dwie platformy, na których można zainwestować w płatną promocję:

  • Amazon Sponsored Ads – ten rodzaj kampanii kupuje się z poziomu konta sprzedawcy. Komunikaty są rozliczane w modelu CPC (Cost Per Click – koszt za kliknięcie). Zaliczamy do nich reklamy Sponsored Products, Sponsored Brands i Product Display Ads.
  • Amazon Demand-Side Platform – platforma umożliwia tworzenie reklam, które będą wyświetlane nie tylko na Amazonie, lecz także poza nim. Kampanie są rozliczane w systemie CPM (Cost Per Mille – koszt za wyświetlenie danej reklamy przez tysiąc użytkowników). Zaliczamy tutaj Dispay&Video Ads. Kampanie realizowane w ramach Demand-Side Platform mogą wykorzystywać format graficzny, video bądź audio.

Dlaczego warto korzystać z Amazon Ads?

Współczesna skuteczna reklama powinna opierać się na założeniach digital marketingu, który w swoich działaniach skupia się przede wszystkim na środowisku internetowym. Sieć daje nam niesamowite możliwości rozwoju i budowania marki, ale, jak już wspomniano, każda działalność w internecie wiąże się z wysoką konkurencją. Jeżeli chcemy przebić się ze swoją ofertą, musimy korzystać z dedykowanych narzędzi, które ułatwią nam to zadanie. Amazon Ads pomoże zwiększyć widoczności naszej oferty, ponieważ reklamy są wyświetlane w bardzo widocznych miejscach docelowych. Precyzyjne reklamowanie skutkuje większą liczbą nowych klientów i zwiększoną sprzedażą. System pozwala również analizować efekty, dzięki czemu wszystko mamy pod kontrolą.

A więcej o digital marketingu przeczytasz tu: https://adsright.pl/digital-marketing/.

Zdjęcie główne: ANIRUDH/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*