Onlineprinters/unsplash.com

Adres mailowy to najbardziej podstawowy element Twojej tożsamości w Internecie. Umożliwia wymianę wiadomości z dowolnymi osobami, tworzenie kont w różnych witrynach lub aplikacjach, otrzymywanie newsletterów i powiadomień z interesujących źródeł itp.

Często spotyka się użytkowników, którzy mają modne lub bardzo kreatywne adresy mailowe, albo takie, które utworzone zostały w czasach szkolnych lub na studiach. Korzystanie z adresów mailowych takich jak kasiula1151@poczta.pl czy buziaczek_2000@gmail.com nie jest dobrym pomysłem, gdy mówimy o sprawach zawodowych i oficjalnych. Niezależnie od tego, czy szukasz pracy, prowadzisz firmę, czy budujesz swoją markę, musisz mieć profesjonalny adres e-mail.

Wskazówki dotyczące tworzenia profesjonalnego adresu e-mail

Zyskaj szacunek dzięki domenie godnej zaufania

Profesjonalny adres e-mail, który jest spójny z Twoją marką i używa tej samej nazwy domeny, co Twoja witryna lub sklep, buduje zaufanie i świadomość marki. Porównajmy: annakowalska@gmail.com i annakowalska@nazwafirmy.com. Prawdopodobnie oferta z drugiego maila będzie bardziej atrakcyjna i wzbudzi większe zaufanie u odbiorcy.

Choć wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do adresów w domenie Gmaila czy Outlooka, to brakuje im oryginalności. Są to usługi darmowe, więc każdy może utworzyć w nich maila i podszywać się pod pracownika jakiejś firmy. Aby się wyróżnić i przekonać do siebie klientów, potrzebujesz jedynej w swoim rodzaju domeny, która odpowiada nazwie Twojej firmy lub marki osobistej.

Nie używaj pseudonimów

Wszelkie pseudonimy, nicki i zdrobnienia są nieodpowiednie dla Twojego firmowego adresu e-mail. Możesz używać ich w prywatnej poczcie, ale w profesjonalnej wygląda to niepoważnie i nie budzi zaufania. Źle świadczy też o Twojej rzetelności – bo jak można podjąć współpracę z kimś, kto w biznesie korzysta z maila kociaczek15@. Twoje imię i nazwisko to zawsze najlepszy pomysł w przypadku poczty profesjonalnej.

Unikaj liczb

W ogólnej usłudze mailowej bez personalizowanej domeny musisz liczyć się z tym, że wiele adresów jest już zajętych. Jeśli masz popularne imię i nazwisko, to system zaproponuje Ci warianty z numerami lub znakami specjalnymi, np. annakowalska2022@ czy anna_kowalska_2022@.

Nie jest to dobre dla Twojego zawodowego wizerunku, ponieważ takie adresy wyglądają mało wiarygodnie i są trudne do zapamiętania. Co więcej, znaki specjalne i liczby w mailu mogą uruchomić systemy antyspamowe i Twoja wiadomość nie dotrze do odbiorcy. Na szczęście skorzystanie z unikalnej domeny rozwiąże ten problem.

Wybierz adres łatwy do wymówienia i zapamiętania

Pamiętaj, że w biznesie będziesz musiał często czytać swój adres e-mail na głos, więc upewnij się, że jest to łatwe i nie wymaga wielu wyjaśnień. Co więcej, weź pod uwagę, że współcześnie coraz więcej osób korzysta z poczty na urządzeniach mobilnych. Twój adres powinien być na tyle prosty, by można było go napisać szybko i bez błędów.

Dlaczego potrzebujesz profesjonalnego maila?

Profesjonalna poczta nadaje odpowiedni ton Twojej komunikacji z klientami i stanowi ważny element Twojego wizerunku. Odpowiednio wybrany adres mailowy realizuje następujące zadania:

  • zapewnia rozpoznawalność marki;
  • rozdziela korespondencję służbową i osobistą;
  • tworzy jednolity styl komunikacji;
  • buduje system kontaktów, statystyki wewnętrzne;
  • zmniejsza prawdopodobieństwo dostania się e-maili do spamu;
  • zwiększa zaufanie klientów.

zdj. główne: Onlineprinters/unsplash.com

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.