Kristian Egelund/unsplash.com

Employer branding to proces zarządzania i wpływania na reputację pracodawcy wśród osób, które aktualnie poszukują pracy. Zakres działania obejmuje również wszystkich innych potencjalnych interesariuszy. Do celów employer brandingu zalicza się przedstawienie przedsiębiorstwa jako miejsca, w którym warto podjąć pracę. Wśród sposobów na to, aby wyróżnić się na tle innych firm, znajduje się nieszablonowy employer branding. Jakie elementy wchodzą w jego skład?

Dobrze przeprowadzony marketing wzmacnia pozycję marki na rynku, a także pozwala pozyskiwać nowych klientów. Nie tylko kupujący są celem osób odpowiedzialnych za reklamę. Każdej firmie zależy na pozyskiwaniu jak najlepszych pracowników, którzy bezpośrednio odpowiadają za jej rozwój. Sposobem na to jest nieszablonowy employer branding. Co warto o nim wiedzieć?

Czym charakteryzuje się nieszablonowy employer branding?

Nieszablonowość kojarzy się z reguły z ekstrawaganckimi pomysłami, które przełamują dotychczas istniejące granice. Może też się wiązać z krzykliwością czy stosowaniem zupełnie nowych zabiegów marketingowych. Tym samym granica między nieszablonowością a eksperymentem czy nawet dziwactwem jest bardzo cienka. Jednak, żeby być nieszablonowym w tworzeniu employer brandingu, nie trzeba wymyślać koła na nowo. 

Employer Branding  budowany na uczciwości i szacunku do pracownika

Na pierwszy rzut oka może to wydawać się oczywiste, ale w praktyce tak nie jest. Weźmy pod uwagę ogłoszenia kierowane do pracowników. Z reguły są poprawnie napisane. Ich zawartość obejmuje opis stanowiska i ogólnikowe opisanie benefitów związanych z podjęciem pracy.

Jednak zazwyczaj brakuje dokładnych widełek określających proponowane wynagrodzenie. Często zakres obowiązków jest na tyle obszerny, że trudno też określić, jakie stanowisko będzie zajmować w przyszłej firmie pracownik. Utrudnia się mu tym samym oszacowanie, na jaką pensję może liczyć – porównując zarobki na podobnych stanowiskach.

Elementem nieszablonowego Employer Brandingu może być podanie dokładnej wypłaty, na jaką może liczyć pracownik, a także szczegółowy opis jego stanowiska, najlepiej z określeniem jego pozycji – manager, junior czy specjalista. Buduje to wizerunek marki godnej zaufania, która szanuje swoich pracowników.

Przedstaw swoją firmę, posługując się wiarygodnymi informacjami

Firma, która przedstawia się jako „dynamicznie rozwijające przedsiębiorstwo, gwarantujące perspektywy rozwoju” nie jest traktowana poważnie. Równie dobrze można by usunąć tę frazę z ogłoszenia.

Wizerunek firmy zmieniają dane, które potwierdzają te słowa. Dlatego nieszablonowy employer branding powinien obejmować umieszczenie na stronie przedsiębiorstwa potwierdzenia, w postaci referencji czy zaświadczeń klientów, dla których są wykonywane zlecenia, na przykład dużych marek. 

Oprócz tego można zdecydować się na przeprowadzenie benchmarku. Stworzyć dane ankietowe i śledzić postępy w czasie zatrudnionych osób – ich kwalifikacje na początku i końcu współpracy, a także okres, po którym uzyskali awans lub podwyżkę. Dobrym pomysłem może być poproszenie byłych pracowników o referencje. Dzięki temu fraza „dynamicznie rozwijające przedsiębiorstwo, gwarantujące perspektywy rozwoju” przestaje być niczym niepotwierdzonym zdaniem, a realną propozycją dalszego progresu w życiu zawodowym dla potencjalnego pracownika.

Zdj. główne: Kristian Egelund/unsplash.com

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.